Het aanvraagproces: stap voor stap

Stap 1: Aanvraag van de Energiebespaarlening

Je gaat naar het online aanvraagformulier en vult daar de gevraagde gegevens in.

Stap 2: Activeer je account

Na het indienen van je aanvraag, ontvang je van ons een e-mail met link naar jouw klantomgeving (Mijn Lening). Bij het inloggen in Mijn Lening ontvang je een verificatiecode per sms op je mobiele telefoon.

Let op: Om je Mijn Warmtefonds-account te activeren ontvang je een tijdelijk wachtwoord. Deze is maximaal 30 dagen geldig.

Stap 3: Gegevens aanleveren

Op basis van de BKR-toets en de door jou verstrekte gegevens, beoordelen wij of we voor jou een offerte kunnen opmaken. In deze offerte met overeenkomst van geldlening staan onder andere: het leenbedrag, de maandtermijn (rente en aflossing), het rentepercentage en de looptijd van de lening. Om akkoord te gaan met de offerte ontvang je een e-mail met een link waarmee je de offerte en SEPA-machtiging digitaal, via iDIN en iDeal, kunt ondertekenen.

Om jouw aanvraag zo snel en zo goed mogelijk te kunnen beoordelen doorloop je als aanvrager het iWize-proces, waarmee je snel en veilig informatie aanlevert door met je DigiD in te loggen bij verschillende overheidsinstanties. Vervolgens upload je in Mijn Lening alle overige documenten die wij nog nodig hebben om jouw aanvraag te kunnen beoordelen.

Let op: documenten die je verstuurt via e-mail nemen wij helaas niet in behandeling. Als wij jou geen offerte kunnen opsturen, ontvang je hierover bericht met de reden waarom wij je geen lening kunnen verstrekken.

Stap 4: Beoordeling en bevestiging

Wij beoordelen de door jou aangeleverde documenten en controleren of de energiebesparende maatregelen voldoen aan de eisen van het Warmtefonds.

• Als je een lening afsluit, ga je een financiële verplichting aan. Daarom moet je financiële situatie voldoende stabiel zijn om de extra maandlasten van de nieuwe lening, bovenop alle overige vaste lasten die je al hebt, te kunnen dragen. We kijken naar de hoogte van je inkomen, maar ook naar je gezinssituatie en je woon- en werksituatie. Lees meer informatie op onze website over hoe wij je aanvraag beoordelen.

• Bij een positieve beoordeling openen we voor jou een bouwdepot met het leenbedrag. Hierover ontvang je van ons bericht.

• Bij een negatieve beoordeling ontvang je van ons bericht met de reden waarom wij je geen lening kunnen verstrekken.

Stap 5: Facturen

Voor het indienen van declaraties uit het bouwdepot maak je gebruik van een declaratieformulier, zodat wij de aannemer/installateur kunnen uitbetalen.

Heb je vragen? Onze klantenservice helpt je graag: