Van aanvraag tot uitbetaling
Zo regel je een lening
Je weet hoe je energie wil besparen. En hoeveel geld je daarvoor nodig hebt. Heb je ook gecontroleerd of jouw energiebesparende maatregel in aanmerking komt voor een lening? Dan kun je aan de slag met je aanvraag.
Voor het regelen van een Energiebespaarlening doorloop je zes overzichtelijke stappen. Wil je weten hoe snel dat kan? Bekijk dan ook even de pagina met onze verwerkingstijden.
- Je vraagt een Energiebespaarlening aan
Dit doe je gewoon online. Eerst vul je het bedrag in dat je wil lenen. Daarna vul je de gevraagde persoonlijke en financiële gegevens in. - Je logt in bij ‘Mijn Warmtefonds’
Na je aanvraag krijg je nog dezelfde dag een mail van ons. Daarin staat hoe je toegang krijgt tot ‘Mijn Warmtefonds’. Daar download je de bevestiging van je aanvraag. In de bevestiging staat onder meer welk maandbedrag je betaalt als je een lening afsluit. - Je levert de gevraagde documenten aan
In Mijn Warmtefonds zie je welke documenten wij nodig hebben. Het gaat om documenten waarmee we jouw financiële situatie kunnen beoordelen. Zoals een salarisstrook of een belastingaangifte. Upload de documenten zo snel mogelijk, liefst binnen twee weken na je aanvraag. - Je ontvangt een aanbod
Heb je alle gevraagde documenten geüpload? Dan beoordelen we je financiële situatie en krijg je bericht van ons. Als we je een aanbod voor een lening doen, vind je dat in Mijn Warmtefonds. - Je ondertekent de offerte en stuurt ons de laatste informatie
Na je ondertekening hebben we in elk geval nog de offerte en een verklaring van de aannemer of installateur nodig. - We zetten je geld in een bouwdepot
Keuren wij ook de laatste informatie goed? Dan zetten we het bedrag dat je leent in een bouwdepot. Vanaf dat moment kun je de facturen van de aannemer of installateur bij ons indienen. Wij betalen die dan rechtstreeks aan de aannemer of installateur. Succes met je energiebesparing!
Heb je vragen? Onze klantenservice helpt je graag: