Wat zijn de volgende stappen?
Na het ingaan van de lening
In dit online portaal zie je wat we van je nodig hebben. Je kunt daar makkelijk en veilig de juiste documenten uploaden.
Neem bij vragen contact met ons op.
Van aanvraag tot lening
In Mijn Warmtefonds zie je hoe het gaat met je aanvraag. Ook worden hier alle stappen in de aanvraag beschreven. We werken digitaal. Gegevens en documenten deel je eenvoudig via Mijn Warmtefonds. Zelfs het ondertekenen van de aanvraag gaat via Mijn Warmtefonds.
Stappen in Mijn Warmtefonds
Het aanvragen van de VvE Energiebespaarlening gaat stap voor stap en je wordt daarbij goed begeleid. Het begint met het machtigen van de contactpersoon of de beheerder door het bestuur. Ook het bespreken van de lening met de rest van de VvE zit verwerkt in Mijn Warmtefonds.
Na het ingaan van de lening
Na het afronden van de aanvraag in Mijn Warmtefonds gaat de lening in. Het bedrag zetten wij in een bouwdepot. Vanaf nu begint de VvE met het betalen van rente en aflossing. De VvE ontvangt formulieren waarmee ze de kosten van het verduurzamen kunnen declareren.
Over het bouwdepot
De VvE kan facturen van de aannemer of installateur uit het bouwdepot laten betalen. Het geld gaat niet naar de VvE, maar direct naar het bedrijf. Stuur de factuur samen met het declaratieformulier naar ons. Wij controleren deze en betalen de factuur daarna uit het bouwdepot. Heeft de VvE zelf al facturen betaald? Dan kan de VvE die achteraf binnen twee maanden indienen.
Over rente en aflossingen
De rente is vast tijdens de looptijd van de lening. Zodra de lening ingaat, beginnen ook de maandelijkse incasso’s bij de VvE. Extra aflossen is zonder kosten mogelijk tot maximaal 20% van het geleende bedrag per jaar. De extra aflossing mag niet lager zijn dan € 250.